Розвиваємо творчість

22.02.2016 14:48

 В наш швидкоплинний  час життя  примушує відповідати на все нові і нові виклики. Однією з таких нагальних потреб є розвиток  креативності та творчого мислення у підростаючого покоління, вміння розгледіти щось нове, цікаве у , здавалось, звичайних речах. Особливо ці здібності затребувані у складні, переломні часи. 

Саме креативність дозволила, наприклад, таким країнам, як Японія та Німеччина, у досить короткий термін, 10-15 років, не лише подолати післявоєнну руїну, але  і до середини 60-х років ХХ століття вийти на провідні ролі в світі. Саме тому практичним психологом  проводяться робота з розвитку креативності, для чого ним були перекладені з російської на українську відповідні заняття. І хоча вони рекомендувались для старшокласників, ми ризикнули проводити їх не лише в середніх але і в… початкових класах, що дало несподівані результати. Діти з захопленням та ентузіазмом брали участь в спільній роботі. 

Заняття включали в себе, зокрема, знаходження застосування для перегорілої електролампочки або порожньої пластикової пляшки. І тут починається найцікавіше. Так , для застосування порожньої пластикової пляшки учні 7 класу придумали 18 варіантів, 8 класу – 20, учні 6 класу – 24, а 5 та 2 класів – майже по 28! Серед звичайних варіантів, як наприклад, ваза, різні види посуду, поливалка, рукомийник, були і оригінальні, несподівані: фільтр для води, гантелі, рятувальний жилет, захисні окуляри, захисні щитки для рук та ніг, тощо. 

Заради справедливості треба зазначити, що до деяких речей дітей підштовхнули підказки ведучого, але це стосувалось всіх класів. Таким чином, можна зробити висновок, що незважаючи на всі сьогоденні складності, наша країна має добрий творчий потенціал.

 

Практичний психолог Колодочка І.І.